© Andrea Bonetti / WWF Ελλάς
ΘΑΛΑΣΣΑ και ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ

Το νερό που υπάρχει σήμερα στη Γη είναι το ίδιο με το...νερό της εποχής των δεινοσαύρων. Ναι, γιατί ο κύκλος του νερού είναι αέναος. Αλλά η κατανομή του στη Γη είναι άνιση. Το νερό είναι πολύτιμος φυσικός πόρος. Παγωμένο, στις παγωμένες περιοχές, ρέον, στα ποτάμια, λιμνάζον, σε λίμνες και υγροτόπους, αλμυρό στις θάλασσες και τους ωκεανούς, το νερό είναι παντού αλλά δεν μας περισσεύει.

Τα πολύτιμα υδάτινα οικοσυστήματα, όπως είναι οι υγρότοποι, μπαζώνονται, καταπατώνται, τσιμεντοποιούνται.

Αντίστοιχη είναι και η μοίρα, πολλές φορές, των ρεμάτων και των ποταμών. Οι θάλασσες και οι ακτές υποβαθμίζονται από τα σκουπίδια, την πλαστική ρύπανση και την άναρχη ανάπτυξη.

Η Ελλάδα μπορεί να περηφανεύεται για τους υγροτόπούς της και την πλούσια σε βιοποικιλότητα θάλασσά της.

Δεν είναι βέβαιο ότι την ίδια περηφάνια δικαιούται να αισθάνεται για την προστασία τους.

Μαθαίνουμε, αλλάζουμε, προστατεύουμε.

Ανακαλύπτοντας τη Γυάρο
5-12

Με το νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό Ανακαλύπτοντας τη Γυάρο: ένα μοναδικό οικοσύστημα στην καρδιά των Κυκλάδων, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα πλούσιο θαλάσσιο οικοσύστημα, να κατανοήσουν τις απειλές που αντιμετωπίζει, να εξερευνήσουν τους τρόπους που μπορεί να προστατευθεί και το ρόλο που μπορεί να παίξει ο καθένας μας για να το προστατεύσει. Μέσα από πέντε παιγνιώδεις δραστηριότητες οι μαθητές ενθαρρύνονται να περάσουν σταδιακά από την παρατήρηση του περιβάλλοντος, στην κατανόηση των ρυθμών της φύσης που αλλάζουν από τον άνθρωπο και να καταλήξουν στην συνειδητοποίηση της ανάγκης αλλαγής στάσης, δημιουργώντας τα δικά τους εικαστικά έργα και παιχνίδια. Δείτε επίσης τα βραβεία του διαγωνισμού που έτρεξε το 2019 με τη Δ/νση Β’θμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων.

Γνωριμία με την προστατευόμενη περιοχή της Γυάρου
8+

Μέσα από ένα διαδικτυακό μάθημα οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για το παράδειγμα της Γυάρου ως Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή (ΘΠΠ) παρακολουθώντας ένα εικοσάλεπτο ντοκιμαντέρ και συνομιλώντας ζωντανά με την ομάδα πεδίου του WWF Ελλάς, είτε από τα γραφεία μας στη Σύρο, είτε από το πεδίο στη Γυάρο. Σήμερα η ομάδα του WWF Ελλάς συνεχίζει την επιτήρηση της ΘΠΠ προκειμένου όχι μόνο να αποτρέψουν την παράνομη αλιευτική δραστηριότητα, αλλά και να μελετήσουν το χερσαίο και θαλάσσιο περιβάλλον σε συνεργασία με άλλα ερευνητικά κέντρα και ΜΚΟ. Διάρκεια μαθήματος 45’. Μέρες και ώρες διεξαγωγής - προς το παρόν διαθέσιμες μόνο Παρασκευές πρωί -κατόπιν συνεννόησης με την Βίκυ Δεναξά, v.denaxa@wwf.gr.

Κυκλαδούπολη
6+

Η «Κυκλαδούπολη» είναι ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι που σχεδιάστηκε από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και το WWF Ελλάς. Τα σχολεία μπορούν να τη δανειστούν στα ελληνικά ή/και τα αγγλικά μέσω των Μουσειοσκευών του Μουσείου για τον κυκλαδικό πολιτισμό. Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να αντιληφθούν την ουσιαστική αξία που έχει η φύση για τη ζωή μας στον πλανήτη και να ενημερωθούν για την πολύτιμη βιοποικιλότητα των Κυκλάδων αλλά και για την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης, μέσα από διασκεδαστικές δοκιμασίες και γρίφους. Η δημιουργία της «Κυκλαδούπολης» υποστηρίχθηκε από το Cyclades Preservation Fund και το Κοινωφελές Ίδρυμα Α.Κ. Λασκαρίδη.

Θάλασσα: Μάθε, Δράσε, Προστάτεψε!
5-12

Το "Ταξίδι στον κόσμο των θαλάσσιων θηλαστικών της Ελλάδας" περιέχει ένα βιβλίο-οδηγό με πληροφορίες για τα θαλάσσια θηλαστικά της Ελλάδας για τους εκπαιδευτικούς, ένα βιβλίο με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για την τάξη, τρία παζλ, ένα CD με φωτογραφίες, ένα CD με ήχους της θάλασσας και το ντοκιμαντέρ "Θαλάσσια θηλαστικά, οι συγκάτοικοί μας στις ελληνικές θάλασσες". To εκπαιδευτικό πακέτο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του "Θάλασσα: Μάθε, Δράσε, Προστάτεψε" που υλοποίησε το WWF Ελλάς με τη MΟm Εταιρία για τη Μελέτη και Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Κητολογικών Ερευνών Πέλαγος και το Tethys Research Institute.

"Υγρότοποι: μια ιστορία για το νησί μου": Ένας μαθητικός διαγωνισμός παραμυθιού και βίντεο
5+

Στόχος του διαγωνισμού, που έτρεξε στα σχολεία της Κρήτης, της Πάρου και της Λέσβου, ήταν οι μαθητές να ανακαλύψουν τους υγρότοπους του νησιού, να εκτιμήσουν την αξία τους (οικολογική, οικονομική, κοινωνική), να τους απολαύσουν, να τους ερευνήσουν, να αντιληφθούν τις απειλές και την ανάγκη προστασίας τους και να δημιουργήσουν τη δική τους αφήγηση για τους υγροτόπους. Ακολουθώντας τα ίδια βήματα για τη δική σας περιοχή μπορείτε να κάνετε τους μαθητές σας να κατανοήσουν κι εκείνοι την ανάγκη προστασίας τους!

Απολαύστε τα παραμύθια και τα βίντεο που δημιούργησαν τα σχολεία της Πάρου και της Λέσβου τη σχολική χρονιά 2013-2014: τα βραβεία και οι συμμετοχές και αντίστοιχα αυτά που δημιούργησαν τα σχολεία της Κρήτης τη σχολική χρονιά 2012-2013: τα βραβεία και οι συμμετοχές. Το πρόγραμμα "Υγρότοποι: μια ιστορία για το νησί μου " υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Συστήματος της Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Τρία Έψιλον και Coca-Cola Hellas), στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος "Αποστολή Νερό".

Downloads
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Γνωριμία με τις υγροτοπικές περιοχές της Πάρου
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Γνωριμία με τις υγροτοπικές περιοχές της Πάρου
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Γνωριμία με τις υγροτοπικές περιοχές της Λέσβου
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Συνοδευτικό κείμενο διαφανειών
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Γνωριμία με τις υγροτοπικές περιοχές της Κρήτης
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Συνοδευτικό κείμενο διαφανειών
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Κείμενο προετοιμασίας για την παραγωγή των παραμυθιών και του βίντεο
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Το παραμύθι και η δημιουργική γραφή στο σχολείο-πώς θα γράψουν τα παιδιά τις ιστορίες τους
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Οδηγίες για τη δημιουργία του βίντεο
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Κείμενο προετοιμασίας για την παραγωγή των παραμυθιών και του βίντεο
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Το παραμύθι και η δημιουργική γραφή στο σχολείο-πώς θα γράψουν τα παιδιά τις ιστορίες τους
pdf 95 KB
Υγρότοποι, μια ιστορία για το νησί μου: Μια πρώτη προσέγγιση για τον διαγωνισμό βίντεο/φωτοαφήγησης-Το κάδρο και τα είδη των κάδρων
pdf 95 KB
Ζωή στην ακτή
5-8

Ποιες έννοιες οικολογίας, ποιες στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον μπορούμε να καλλιεργήσουμε αξιοποιώντας την ακτή; Εξερεύνηση, γνώση, θεατρικό παιχνίδι, καλλιτεχνικές δραστηριότητες με ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη ζωή στην ακτή.

Γνωρίζοντας τους υγροτόπους της περιοχής μας
12+

Ένα σύντομο εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τους υγροτόπους, την αξία τους και την ανάγκη προστασίας τους με βάση το πρόγραμμα του WWF Ελλάς Νησιωτικοί Υγρότοποι που περιλαμβάνει ιδέες για δραστηριότητες με τους μαθητές και συνοδευτικές σημειώσεις του εκπαιδευτικού. προγράμματος.

NEWSLETTER