The WWF is run at a local level by the following offices...
- WWF Global
- Adria
- Argentina
- Armenia
- AsiaPacific
- Australia
- Austria
- Azerbaijan
- Belgium
- Bhutan
- Bolivia
- Borneo
- Brazil
- Bulgaria
- Cambodia
- Cameroon
- Canada
- Caucasus
- Central African Republic
- Central America
- Chile
- China
- Colombia
- Croatia
- Democratic Republic of the Congo
- Denmark
- Ecuador
- European Policy Office
- Finland
Οι πνεύμονες του πλανήτη, οι κιβωτοί βιοποικιλότητας, η καλύτερη ασπίδα κατά της πλημμύρας και της κλιματικής αλλαγής, το οξυγόνο μας και μια απέραντη πηγή αγαλλίασης: τα δάση μας!
Τα ελληνικά δάση χαρακτηρίζονται από μια μεγάλη ποικιλία οικοσυστημάτων. Από το ύψος της θάλασσας ως τις χιονισμένες κορφές των βουνών, μεσογειακά οικοσυστήματα, δρυοδάση, καστανιές, οξιές, και δάση από ψυχρόβια κωνοφόρα προσφέρουν σπίτι σε χίλια δυο σπάνια και ενδημικά είδη ζώων και φυτών. Προσφέρουν απλόχερα τις «οικοσυστημικές υπηρεσίες τους», όπως λέγονται όλες αυτές οι ασπίδες προστασίας της ζωής μας που μας χαρίζουν τα δάση.
Κι όμως δεν κάνουμε αρκετά για να τα προστατεύσουμε. Φωτιά, παράνομη δόμηση, καταπάτηση δασικών εκτάσεων, άναρχη ανάπτυξη, παράνομο κυνήγι...
Γνωρίζουμε τα δάση μας και τα προστατεύουμε.
Τέσσερα εκπαιδευτικά βίντεο, δύο για την Πρωτοβάθμια (Ο Παντελής Πουαρό και το μυστήριο του καπνού, Οι 12 άθλοι του Παντελή Πουαρό) και δύο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Δασικές Πυρκαγιές: το πρόβλημα και τα αίτια, Κινητοποίηση και ανάληψη δράσης για τις δασικές πυρκαγιές), εστιάζουν σε δύο σημαντικούς άξονες: τα πραγματικά αίτια των πυρκαγιών, τη σύνδεσή τους με την κλιματική αλλαγή και την αξία της πρόληψης, καθώς και την ενδυνάμωση των μαθητών για κινητοποίηση και ανάληψη δράσης.
Για την καλύτερη και πιο αποτελεσματική αξιοποίησή τους στην τάξη, τα βίντεο συνοδεύονται από αντίστοιχα εκπαιδευτικά φυλλάδια με προτάσεις δραστηριοτήτων, θεμάτων για έρευνα και συζήτηση και ιδεών για άμεση κινητοποίηση. Κάθε βίντεο και αντίστοιχο συνοδευτικό υλικό μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανεξάρτητα. Δηλώστε συμμετοχή στην κ. Νάνσυ Κουταβά στο n.coutava@wwf.gr. Ολοκληρώστε το πρόγραμμα, με την αξιολόγηση της διαδικασίας.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εθνικής Τράπεζας και του Ιδρύματος Μποδοσάκη.
Συμπλήρωσε τη φόρμα και λάβε στο email σου το υλικό περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Η φωτιά σε αφορά» για την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και άμεση κινητοποίηση των πολιτών δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό πακέτο για την πρόληψη δασικών πυρκαγιών. Οι μαθητές διεξάγουν έρευνα για τα αίτια πρόκλησης δασικών πυρκαγιών στην περιοχή τους, επεξεργάζονται τα αποτελέσματα ώστε να αποτυπώσουν τάσεις και απόψεις, οργανώνουν δράσεις ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας με διάφορα εργαλεία όπως το θεατρικό παιχνίδι και το εκπαιδευτικό δράμα.
Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε το διαδικτυακό μάθημα «Η φωτιά σε αφορά: Πρόσεχε τι κάνεις/Πρόσεχε γύρω σου» Διάρκεια μαθήματος 45’. Μέρες και ώρες διεξαγωγής κατόπιν συνεννόησης με τον Ηλία Τζηρίτη, Συντονιστή Τοπικών Δράσεων/Χερσαίο Πρόγραμμα WWF Ελλάς, 210-3311988 (εσωτ.407), e.tziritis@wwf.gr.
Δέκα εκπαιδευτικές αφίσες για τα δάση που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος "Το Μέλλον των Δασών": μακία βλάστηση, πευκοδάση, δρυοδάση, ορεινά κωνοφόρα, φρύγανα, αλπικά λιβάδια, δάση οξιάς, παρόχθια δάση, προστατευόμενες περιοχές και τα δάση στην Ελλάδα. Σκοπός των αφισών είναι η κατανόηση των διαφορετικών δασικών οικοσυστημάτων της χώρας, της έννοιας της "βιοποικιλότητας" και της σχέσης τους με τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Θέλετε οι μαθητές σας να μάθουν κάποιες βασικές έννοιες για το δάσος, τις αξίες και τις απειλές του, χωρίς να κλειστείτε σε μια τάξη και μάλιστα με τρόπο ευχάριστο; Θέλετε να αξιολογήσετε τι συγκράτησαν από το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που κάνατε όλο τον χρόνο; Παίξτε λοιπόν μαζί με το WWF ταμπού, παντομίμα, ζωγραφομαχίες και πολλά άλλα σε ένα παιχνίδι για μικρούς και μεγάλους. Καλή ζαριά!
Το πρόγραμμα "To Mέλλον των δασών" στοχεύει να αντιμετωπίσει την υποβάθμιση των δασών, τις αιτίες της καταστροφής τους αλλά και να συστήσει προτάσεις αποκατάστασης. Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτήθηκε από τα Ιδρύματα Α.Γ. Λεβέντη, Ι.Σ. Λάτση και Μποδοσάκη καθώς και από τις εισφορές των υποστηρικτών της οργάνωσης.
"Ξεκινώντας" Πρώτη γνωριμία με το δάσος και τα δάση της περιοχής μου
Σφραγισμένα χείλη, τεντωμένα αυτιά…
Πυξίδα μου η φύση.
Εσένα πώς σε λένε;
"Ανακαλύπτοντας" Οι ντετέκτιβ του δάσους
Τρέχω, ψάχνω, κρατάω τα μάτια μου ανοιχτά.
Το τσακάλι, τόσο κοντινό μα τόσο ντροπαλό!
Η κ. Φαντασία εμπνέεται από τα καλούδια της φύσης!
Η πόλη μου το δάσος
Οι επιστήμονες του δάσους παρατηρούν. Μετά τη φωτιά.
Και τώρα πώς θα επιβιώσω;
Καμένοι κορμοί! Άχρηστοι ή όχι;
Το πλέγμα της ζωής.
Μικρόκοσμος: Oι εργάτες της φύσης!
Γίνομαι ενεργός πολίτης!
Να αναδασώσει κανείς ή να μην αναδασώσει;
Δαιμόνιοι ρεπόρτερ εν δράσει!
Παρουσίαση "Το μέλλον των δασών": Μέρος Α, Μέρος Β, Κείμενο Διαφανειών
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τα δάση και τις δασικές πυρκαγιές για παιδιά 5-7 ετών
Εισαγωγή στο θέμα:"Το τρίγωνο της φωτιάς"
Στόχος του εκπαιδευτικού υλικού (εισαγωγή, οδηγός εκπαιδευτικού, δραστηριότητες) είναι να προσεγγίσουν οι μαθητές σφαιρικά το μεσογειακό πολιτισμό, να κατανοήσουν τις αιτίες γέννησης των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προβλημάτων, να συνειδητοποιήσουν τη δική τους ευθύνη και τη δυνατότητα συμμετοχής στη λύση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και να αναπτύξουν το πνεύμα του εθελοντισμού και τη διάθεση συμμετοχής σε δραστηριότητες για την προστασία του περιβάλλοντος. Το εκπαιδευτικό υλικό δημιούργησαν από κοινού τα WWF Ιταλίας, Ισπανίας και Ελλάδας. Υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τα Υπουργεία Παιδείας των τριών χωρών και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το WWF International και, όσον αφορά την Ελλάδα, από την εταιρεία ΕΛΑΙΣ.
Οι γενικοί στόχοι του προγράμματος είναι η παρατήρηση της βιοποικιλότητας στο δάσος, η κατανόηση της έννοιας "δασικό οικοσύστημα", η μελέτη της επίδρασης των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο δάσος, η ανάπτυξη ικανοτήτων παρατήρησης, ανάλυσης και σύνθεσης. Κεντρικός άξονας του προγράμματος είναι μια ή περισσότερες εκδρομές στο δάσος κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές πραγματοποιούν μια σειρά από παρατηρήσεις πάνω στο αβιοτικό και βιοτικό (χλωρίδα, πανίδα) περιβάλλον των δασών (Ερωτηματολόγιο Παρατήρησης Δασών, Εγχειρίδιο Παρατήρησης Δασών)